Sidor

fredag 21 oktober 2011

Fönsterluckor med patina

Till badrumsfönstert, (som innan renoveringen tillhörde arbetsrummet), så fann jag dessa gråa skönheter. Förnsterluckorna har en mycket fin patina och jag gillar dem skarpt.
Jag vet inte om ni kan se patinan ordentligt? Om ni klickar på bilden så kanske det syns bättre. För det är mycket snyggt gjort. Och luckorna känns lena och mjölkiga. som vax eller något? Jag vet faktiskt inte hur de har gjort för att få detta fina resultat? Kanske ni vet hur de fick den lena och mjölkiga känslan?
Fönsterluckorna är dock inte så höga. Så jag fick ta en bit insynsskydd, av spets, och sätta längst upp. Insynsskyddet är format som en gardinkappa, så det ser ut som om jag har hängt upp en gardin där :)
Nu kan jag bada i mitt badkar utan att behöva oroa mig för att råka ut för en fönstertittare, hihi! Dit räknas även min kära make som roat sig en hel del med att skrämma mig medans jag badat. Hm!! *blink*

Så nu kan jag stänga fönsterluckorna medans jag badar och öppna dem sedan för att släppa in ljus. Det är perfekt!!
Jag beställde fönsterluckorna i från Gårdsromantik och är mycket nöjd! :)

Hoppas ni alla har det bra där ute i höstvädret! Sköt om er så hörs vi igen.
Kram på er!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hallojsan underbara vännen! Vad skoj att höra ett livstecken från dej.Jag har tänkt på dej och saknat dej jättemycket .Undrat hur du har det?Men nu förstår jag ju att tiden inte alltid kan räcka till.När man har så här stora saker på g.Finner inga ord på erat badrum .Bara så himla snyggt.Fönsterluckorna var ju bara så snygga.Gjorde det här lilla extra ,Ha nu en skön och mysig kväll rara du .Mys njut och var rädd om dej Bamsekramar Rita ♥

årstidens bästa sa...

Men hallå där du fina....

Hjälp så fina de är. De kanske är behandlade med en pigmenterad olja för att få den rätta mjuka patinan....

Men du,vilket fantastiskt vackert foto på dig i högerspalten.
Sen måste jag bara säga en sak. Du ska veta att jag gråter av glädje de gånger du skriver på min blogg. Nånting inom blir så varm och glad.Tänker så mycket på dig.Hoppas att du har det bra och ha en fortsatt fin helg.

Varma kramar i mängder.
Linda

http://hannaskrypin.se sa...

Åh så fina!

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vilken smart ide!!! Snyyygt!!!!
Kul att du bloggar igen jag hoppas på fler inlägg från dig.
Kram Anna

Blåbärs och smultronstället sa...

Herregud vad snyggt!!!
Du får till det såå himla bra!

Tack för ett långt härligt inlägg hos mig sist, love:-)
Kram Susanne

Sjabbig men chic sa...

Superduperfint!!! Och vad längesen jag kikade runt riktigt hos alla och ännu längre sen som jag kommenterade. Började typ igår. I vilket fall så vill jag också ha såna där luckor!

Kram
Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...