Sidor

tisdag 2 februari 2010

En titt på hyllan i köket

Fick en utmaning ifrån Susanne med bloggen Blåbärs och smultronstället.
Jag hade tänkt vänta på att min Nikon skulle bli lagad.
Men det verkar som om jag får vänta länge på min kära kamera.
Så jag tog och plockade fram min gamla istället.
Den gör bilderna grynig o lite suddig.
Det ber jag om ursäkt för.
Åter till utmaningen!
Den går ut på att visa var man förvarar sitt te och sitt kaffe.
Så vi får ta en titt på hyllan i köket!
Här i familjen är det mest jag som dricker te.
Jag använder mest påsar.
Vanilj är en smak som får gommen att njuta.
Det är min favorit! Jag är en riktig vanilj tjej.
Kan inte det där med grönt, svart, rött te..?
Vill någon tala om skillnaden för mig så,
får Ni väldigt gärna göra det! :)
KAFFE det är kärlek det!
Detta är vår dryck..kaffe.
Det dricks ganska mycket av den sorten här hemma.
Vi har en perkolator bryggare som används flitigt.
Gevalia e-bryggkaffe mellanrost.
Stora kaffemuggar att värma händerna på.
Maränger är mums!
Mina mjöl och socker påsar trängs med vin påsen
och en  bak bunke.
Flingor i glasburkar och det lilla våningskakfatet i målat glas.
Den här funkar fortfarande att mala kaffebönor i.
Den fick sig lite vit färg och några drag med sandpappret. :)
En liten mjölkkanna står brevid.
Min älsklings termos! Jag är så glad för den.
Något liknande hade min mormor när jag var liten.
Så jag blev jättekär när jag såg den här på Dollar Store av alla ställen!
Den fick bums följa med hem.

Ser ni skylten vid kaffeburken och salt & pepparkaren?
Den har både Svenska ord och Engelska ord textat på sig.
En kompromiss förr mellan mig och min rara dotter ;)

Jag ska skicka utmaningen vidare, är det tänkt.
Har sett att den har rullat runt ett tag bland oss alla.
Så jag skickar denna till dem som ännu inte har fått den!
För det är ju så kul att få titta in i era köks skåp och hyllor ;))
Så jag hoppas att ni vågar anta utmaningen!

Tusen tack för ALLA fina kommentarer om våran hall!
Ni gör mig så glad! :)
Önskar Er fina dagar, så hörs vi snart igen!
Tillbaka till hallen, fortsättning följer....
Kram

27 kommentarer:

Susanne sa...

Hej..ja här va det mycket fint att titta på..Ja jag är en riktig kaffe moster,,men helst inte med nån smak utan vanligt kaffe med mjölk..Nej rensa i röran är inte så lätt just nu när här byggs men jag håller på att rensa bort sånt jag samlat på mig som jag köpt och egentligen inte alls behöver och lagt på tradera,, böcker som bara samlar damm och som jag inte alls tittar i eller känner nått behov av har åkt ut till försäljning på bokbörsen och det känns bra..
Själva städningen ja det får bli vad det blir nu när det dras in sågspån och annat..jag längtar till tvättstugan blir klar..Är så glad att äntligen få en..Utmaningen har jag haft så den låter jag vara ,mina burkar finns på bloggen..Kram till dig i snö yran..Susanne

lottens vita och gröna sa...

hej på dig åsa going!

vilken hörna, så fint, mjölpåsar minsann, sååååååååå fina och praktiskt värre, du har en mjöla påsa därunder som döljs, eller?
är med en kaffetunna...gillar latte ja, men börjar och slutar dagen med en kopp te!
vackra muggar, är de nyköpta, fin serie!
må så gott min vän, varmkram lotten

Livet på Vestergård sa...

Oj, vad mycket fint på dina kökshyllor! Kaffe och teförvaringen var riktigt snygg och påsarna helt underbara (skulle gärna ha såna ) :)
Ha en bra tisdagkväll.Kram Kicki

Livet på Berget sa...

Men Åååååsa så fint du har i hyllan! Har scrollat upp och ner och upp och ner tusen gånger och stirrat så ögonen blev helt torra ju:). De där kaffemuggarna vill jag bara ha vart har du hittat dem. Påsarna där oj oj oj , varför har inte jag en sådan där hylla frågar jag mig nu. Snyggt!
Ha en skön kväll nu ska jag gå ut i köket och försöka lista ut var jag ska ha min nya hylla då;). Måste nog slänga ut kylen och frysen:).
Kram
/Sara

Hela rubbet sa...

åh vad fin hylla med fina burkar mm

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goaste!!

Vilka fina skaer du har på hyllan..te och kaffeburken var riktigt söta..Gilolar också te..så gott att krypa upp i fåtöljen och dra en pläd över sig..tekoppen vid sidan!

Tack gulliga Åsa för de fina orden om vårt hem :)..Du ska absolut komma hit och fika om du är på resa nedåt i landet!!

Jag har inte visat mina kaffe/teburkar än ..kanske kommer de på bloggen en vacker dag!

ha det bäst!!

Kramis Sanne!!

NeMa Design sa...

Good evening vännen!
Hur mysigt var det inte i din kökshylla då??;o)
Jag kanske antar utmaningen med kaffe/te-förvaringen...vi får se vad tiden räcker till!

Kikar in hos dig snart igen!

Kraaaaaaaaam Malin ♥♥♥

Mia sa...

Vilken underbart fin hörna du har att förvara ditt te och kaffe. Jag gillar det fina porslinet/servisen. Var kommer det ifrån?

årstidens bästa sa...

Ahhhhhhhhhhhhhhh så fint!

Jag älskar skåp som går hela vägen ner till bänken. Supersnyggt!

För att inte tala om hyllan.
Hur fin som helst.
Mjölpåsarna och alla andra vackra detaljer.

Tack för alla fina ord som jag får av dig om mig och mitt hem!
Du är guld värd.
:)

Njut nu av ditt vackra kök!
Slit inte ihjäl dig i hallen.

Varm Kram
Linda

annashusidingtuna sa...

Så fint du har fixat det på din hylla!!!Påsarna till sockret och mjölet och vinet är ju dundersöta!
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Inte grynigt Åsa, bara helt, helt underbart! Allt är underbart, hyllorna, burkarna, kopparna, påsarna ja, precis allt. Jag kan slå vad om att du också är helt underbar! Kanske borde du sitta på hyllan...;) Säg i alla fall åt mannen att du ska sitta på pidestal!

Kram Lisa

Lotta i S-vall sa...

Åhhh vikken ljuvlig blogg.
Verkligen en lisa för själen att besöka dej. Sååå otroligt mycket fint jag sett nu .

Hit komemr jag med glädje tillbaka.

Ha de gott

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej goa Åsa!
Jag tror att jag kommit till världens vackraste café(kök...)
Så mycket fint alltså!!!
Svart te är gott, men grönt te är nyttigare med antioxidanter i och man kan hitta i olika fruktsmaker,det ska inte dra så länge. Rött te är tyligen ännu nyttigare med antioxidanter i och mildare.
Kram på dig vännen!
Susanne

lovefriidrott sa...

Hej Gulligaste vännen:)

Så jättefint du har i din hylla, jisses:)
Älskar dessa mjölpåsar:) så vackra.
Fast jag blir ju inte förvånad direkt,,,,att du har fint dvs.

ja du det med scoter lät kul,,,,men även fast vi bor här på snömetropole
har vi ingen scoter.

Fy rackarns vad det har snöat, alltså jag vet inte när vi haft så mycket snö sist,,,och jag vet att detta är bara början,,,SUCK.

Idag skriver jag om Facebook på min sida,,,gå gärna in o kommentera så får jag höra vad kloka Åsa har att säga:)

Nu ska jag fortsätta jobba, jag fotar lite varor idag:)

Hoppas allt är bra med dig:)

Ha en fortsatt trevlig onsdag
Kram Sari

http://www.lillaprovence.se

Anneli sa...

Hejsan.

...Åh, så mycket fina saker!

Muggarna var ju helt underbara.
Var är dom köpta om jag får fråga?

Är på jakt efter söta ,vita muggar till köket.
Det är fint att ha dom framme, hängandes.

Ha det gott,
Kram Anneli.

. sa...

hallååå! Jag antog din utmaning! Kram Camilla

Tezz från Kungens Kurva sa...

Åh vad fint du hade det! Blev särskilt förtjust i burken som du förvarar kaffet i, jättefin!
Kan heller inte mycket om teer och har ingen aning om skillnader mellan olika teer, bara det är gott så räcker det för mig :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är fint med såna öppna hyllor, och du har ställt dit mycket fint. Jättefin kaffe och thé-burk, och muggarna. Din lilla kvarn gillar jag skarpt, så fin den blev vitmålad! Termosen är jättefin, vet en tjej som letar efter en sån. Ska tipsa henne om Dollar store.
Ha det gott
Goaste kramen till dig vännen
AnnaMaria

Blåbär och Mjölk sa...

TEST!
Vissa har svårt att kommentera detta inlägg.
Är det blogspot som har fått en bugg...eller kan det vara jag som gjort någont galet?

Testar att sända detta i alla fall.
Håller tummarna!
Åsa.

Hanna sa...

Så underbart fantastiskt vackert, ja det var det finaste jag sett.
Kram
Hanna

Anna sa...

Åsa, ditt hem lämnar en andlös. Det är sååå vackert. Du kanske kunde bli min inr.ark..hm.

Te: svart; jästa blad från tebusken, grönt;ojäst te Rött; Blad från Roibosbusken eg inte te alls.

Men kaffe är ju alltid kaffe:)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken härlig hylla du har i köket! Och så mycket fint på den...
Ja, jag är ingen kaffedrickare, så vi har lösvikts-te hemma istället... Men får vi besökare kan de givetvis få en kopp kaffe :)
Kram
Marie

rustik charm sa...

Hej vännen.

Vad fint du har det där på din hylla:). Jag har aldrig varit så förtjust i kaffe men när jag träffade min man bestämde han sig för att ändra på det. Så nu dricker jag kaffe, nån gång ibland. Är jag vuxen nu tro, hihi. Te däremot dricker jag MINST en gång om dagen och då blir det mest citronte eller som dig vanilj:). Gillar verkligen dina burkar för te och kaffe, vart har du köpt dom?

Ha en underbar dag och jag önskar dig en trevlig helg.
Kram Kristina

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Vilken fin o hemtrevlig blogg du har! Och ditt kök ser jättefint ut! Ha en fortsatt bra dag! VinterKramar Therese

Anna sa...

Hej!

Va kul att du vill vara med och tävla hos mig :)

Nu får du hålla tummarna några dagar, lycka till!!

Vilken charmig hylla du har!

Skogsdoft & havsbris sa...

Åh vilken fin hylla du har, full med vackra saker! Bara älskar de fina muggarna, såna skulle man ha!
Kul at se var du förvarar ditt te och kaffe. Varken jag eller min man dricker kaffe utan håller oss till telinjen. Vaniljte är jättegott! Gillar att testa nya tesorter, och rooibos är en favorit. Kör själv med både påsar och löst te. Har inte alls lika fin te- och kaffeförvaring som du, så jag ska fundera på om jag väljer att anta utmaningen... Påsarna bor i en telåda men sen har vi en massa löst te som dräller i sina påsar i det röriga skåpet, och kaffet i en kaffeburk mitt i röran den också... :O
Skylten är jättefin, kul med både svenska och engelska!
Visst är det kul när man hittar fina lakan på tex Ellos, och till överkomligt pris dessutom!
Jag gillar också teater och skulle gärna gå oftare, men tyvärr är inte min man heller så förtjust i teater... Revyn däremot har han inget emot att gå på, för det tycker han är kul!
Tråkigt att höra att er hund dog i somras, djuren blir ju som riktiga familjemedlemmar som lämnar ett stort tomrum efter sig sen när de inte längre finns... Vi skaffar säkert katt i något skede också, katter är ju sååå gulliga!
Önskar också att det gick att köpa en ny kropp ibland, så man slapp diverse krämpor! Låter inte alls kul att ditt bäcken hoppar ur led så där. Har du haft det problemet länge? Hoppar det tillbaka av sig själv eller måste du söka hjälp för det när det hoppar ur led?
Ha det så bra och ha en riktigt mysig helg nu! :)

Anonym sa...

Wow , trevliga YouTube-video om hur du ställer in virtuella katalogen , fick jag helt det. Tack hålla den .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...