Sidor

måndag 24 oktober 2011

Monster muffins, spökkakor och labbråttor

Det nalkas Halloween kalas i vårat hus. Min dotter fyller år just på brytdatumet Halloween och Alla helgons. Så om ett par dagar fylls huset av små häxor.
Vi gjorde dessa monstermuffins förra året som blev en stor succe! Haha!! Jag, syrran och tösen hade så roligt medans vi gjorde dem av vanliga cupcakes med frosting i olika färger.
Ögon, tänder och mun samt hår gjordes av godis i olika former. Bara att släppa fram fantasin. Vissa ser verkligen grymma ut, haha! Funderar på om vi ska ta och göra dessa i år med??
(förlåt för dålig skärpa på bilden)
Labbråttorna gick åt  i fjol också och många fann det osmakligt att äta, men när de väl satte tänderna i dem så smakade det som vanliga chakladbollar. Svansen och öronen var gjorda av lakrits-remmar och godis.
Jag stoppade råttorna i en stor glasburk och fäste en lapp med texten "Labbråttor" runt den. Sedan ställde jag den enkelt på bordet. Och barnen fick stoppa ned sina små hander för att få tag på en mumsig -ehh kanske läsklig labbråtta att äta. Fniss!
Spökkakor av olika slag fann jag recept på ute på Internet. Vart mins jag inte i dag. Men googla på det så finner ni säkert dem. :)
Själv tror jag inte att vi kommer att göra om dessa. För det tålamodet som de krävde har jag inte i år. Minns att jag blev gråhårig av allt piller med glsyren och den smälta chokladen. Själva degen var så porös att den bara ramlade sönder...

Tänkte höra om ni har något tipps på Halloween kakor samt MIDDAG som vi kan bjuda små häxorna på i år??  Har aldrig gjort Halloween middag tidigare.. :/

Hoppas ni mår bra i höstvädret ! :)
Stor KRAM

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så lustiga =)

Anonym sa...

Hej du,jag blir så glad av din kommentar,tusen tack <3

årstidens bästa sa...

Hahaaaaa...jag tror jag dör....hur roliga som helst.
Tänk jag som gick här hemma och tänkte om det skulle bli nåt disco här hemma för barnen....
Har inte sagt något än till dem,vi får se hur jag gör.
Men dessa var ren inspiration..

Jag tror det finns någon svart pasta faktist, kanske en röd blodig smaksatt tomatsås till den då kanske...

Lycka Till!

Tusen Tack för dina enormt vackra ord hos mig OM MIG.
Du gör mig glad med dem.
Ett stort varmt leende gör du att jag får.Min mamma pratade om dina fina ord idag.
Du är för gullig.

Tusen Tack igen.

Varmaste kramen till Dig.
Linda

Blåbärs och smultronstället sa...

Helt fantastiska bakverk:-)
Håller med Linda att du är både rolig och gullig med dina fina inlägg hos mig också.
Kramar i massor!!!
Susanne

★ W A Z U P ★ sa...

Wow, vilka häftiga muffins :D vad duktig du är!

Ida sa...

Hej kära du.
Du har världens finaste blogg och hem.

Men du, jag bara måste måste få veta vart du har köpt dom underbara insynsskydden som du har i ditt infällda fönster. Jag har letat som en galning efter insynsskydd med spets men hittar inget liknande någonstans. Skulle vara evigt tacksam om du kunde kontakta mig på idakristinapersson@hotmail.se och berätta vart du hittat dom. Eller varför inte slänga iväg en kommentar på min blogg idakristinapersson.blogg.se.

Tack igen för en fin blogg som alltid gör en glad en tråkig höstdag som denna. Jag vore så otroligt tacksam för ett svar. Kramar Ida

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goding!!

MEN såå glad jag blev att din härliga kommentar hos mig!! jag rodnar inför allt fint du säger om mitt hem, min blogg och om mig!!

Jag blir såå glad att se att du är tillbaka då jag saknar dig massor när du inte bloggar!!

Jag hoppas att allt är bra hos dig och jag kan se här att er renovering går framåt och blir kanonfin!!

Vilket badrum!!! En dröm för en shabbygirl like me!!

Jag hoppas verkligen på en massa mer bilder och trevliga ord här ifrån dig!!.. Kalasandet kommer bli en succé i alla fall!!

Ha det nu såå gott och tack igen goaste Åsa!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Sanne!!!

snigelpickan sa...

Vad häftiga!!

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Nej men ååh, vad tuffa! Jag hade tänkt baka något halloweenigt nu innan oktober tog slut men tiden försvann lite för snabbt så jag hann inte med det... Jag älskar monstermuffinsen - väldigt kreativa! Och råttorna också, huuu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...