Sidor

fredag 12 februari 2010

Kärlekens egen dag 14 februari

Det är Alla hjärtans dag- Skolbalen, är 1988:
Tönten Jeremy Melton får "nej" av alla tjejer han
försöker bjuda upp utom en: Dorothy.
Efter dansen går de ut för att vara ensamma.
Men Jeremys mobbare upptäcker dem.
Dorothy anklagar Jeremy för att ha överfallit henne.
Mobbarna tar av Jeremys kläder och slår honom
inför hela skolan.
År 2001: Vi ser fem tjejer i gymnastiksalen,
i vilken 12 år tidigare skolbalen ägde rum.
De fem tjejerna är: Kate, Paige, Shelly, Lily och Dorothy.
Efter en dejt med en tönt får en av tjejerna
ett Alla hjärtans dag- kort med ett dödshot.
En efter en blir de mördade av en
mask-försedd mördare...
Nää fy bubblan vad hemskt, vi stoppar filmen här va?!
Kastar in lite LOVE i bloggen! :-)
Vad sägs om det jag älskar mest
kyssar!
Som sagt kyssar….
Lite historia om kyssar!

Vet ni att en kyss som varar i en minut
bränner 26 kalorier
Kanske ett mycket trevligt sätt att få bort
några extra kilon?

I Kama Sutra, den klassiska Indiska
texten om erotik,
beskrivs 20 olika sorters kyssar
Bara att öva på, haha!

Den mest minnesvärda kyssen i filmhistorien
är enligt en undersökning, Scarletts och Bretts
kyss i Borta med vinden
(ja den minns vi nog alla)

I samma undersökning har man konstaterat
att 8% håller ögonen öppna under en kyss,
och hela 20% erkänner att de brukar ta
en tjuvtitt medan de blundar.
41% upplever sin första riktiga kyss i
13-15 års åldern, medan 36% fick vänta
till de var mellan 16 och 21 år gamla.
Berättelsen om Don Juan har berättats inte
mindre än 35 gånger på film. En version
från 1926 med John Barrymore i
huvudrollen, har gått till filmhistorien
eftersom Don Juan under filmen kysser
olika kvinnor totalt 191 gånger! I snitt blir
det en kyss var 35 sekund – vilket är ett
rekord! Man behöver inte direkt
undra vad filmen handlar om…
Dessa hjärtan i tyg som jag visar är gåvor jag sytt
till mina kära :)

För mig och kära maken blir det en lugn filmkväll på söndag.
Äta god mat. Lite rött vin.
Får väl se om jag får någon choklad
eller några blommor?
Helst av allt vill jag ha.. en KYSS! ;)
Vem ska NI överraska på
Alla hjärtans dag?
Jag vill sända de varmaste tankar till alla mina
rara underbara bloggvänner!
Och jag önskar jag kunde ”krama” er alla!
Önskar er en mysig kommande helg.
Med massor utav kyssar..!

32 kommentarer:

Fruädel sa...

Vilka söta hjärtan och va trevligt med lite kuriosa om kyssens ädla konst! Tänk att man kan bränna lite kalorier på detta trevliga sätt också, hihi! Trevlig helg gumman!!!/ Tess

LantlivsAnette sa...

Vilka fina hjärtan du visar oss !!
Du, självklart får du visa min bok här hos dig..och länka till mig...
Kraaam Anette

Livet på Berget sa...

Hej
Så härliga historier och JA vilket trevligt sätt att bränna kalorier på. Inte så lätt att hitta någon att kyssa dock:). Jag ska överraska Mini så klart. Har köpt en baddräckt, simfenor och snorkel till hennes docka:). Hon kommer älska att bada den:). Så vackra hjärtan, dina nära och kära kommer bli jätte glada!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Marita sa...

Hej vännen! Vilket härligt inlägg!! Vilka underbart vackra hjärtan du har gjort!! Helt perfekta!
kram, Marita

Anna-Lena sa...

I LÖÖÖÖÖÖÖÖV YOUR BLOG! Underbara hjärtan!!!!!Vilket härligt inlägg. Det var roligt att läsa om all puss-fakta!

Puss på dig min vän och ha en underbar alla ♥ns dag!

Kramar Anna-Lena♥

Anonym sa...

Han heter inte Brett han heter Rhett =) Som skadad Borta men Vinden fantast svider det i mina ögon att se hans namn felstavat =)
Underbara hjärtan du visar =) Undrar om man kanske skulle ta och fixa lite hjärtstäning här på söndag.. hmmm =)
Lotta

Lotta i S-vall sa...

Åhhh vilka vackra hjärtan o så mysig läsning åxå :)

Ha en riktigt mysig helg

Blåbärs och smultronstället sa...

Underbara hjärtan, Åsa. Romantiska och fina. Kul med lite historik och det är klart att man ska kyssas mer!!!
Jag har nyss lagt in ett inlägg om Alla Hjärtans dag, så ta ett geléhjärta och njut, vännen!
Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag gillar ju, men blir så skitmörkrädd av såna filmer. Det här är en sån..huuu
Från den till kyssar tog du dig galant, det var intressant läsning. Och så många fina hjärtan du sytt.
Ha en toppenhelg
Hjärtekram till dig
AnnaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

SCHMMMMMACK PÅ DEJ !!!!!

hihihihiiii..härlig läsning & underbara hjärtan!

♥ Kramar //Nilla

Malin - Ebbas änglar sa...

Vilka ljuvliga hjärtan du sytt Åsa =)
Och jo, visst föredrar man kyssar alltid!

Önskar dig en underbar helg, (med många kyssar *hihi*!!)

Kram Malin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det var ett kyssäkta inlägg hos dig idag! Passar ju jättebra till Alla-Hjärtans-dag.
Och så fina hjärtan du har gjort också...
Ang. dina hattaskar så råkade jag av en händelse se sådana i en butik här i vår stad. Om du vill och är intresserad kan du säga till inne hos mig, så ska jag tala om var de finns...
Kram
Marie

Skogsdoft & havsbris sa...

Hu, ryser av "filmklippen" i början... Vi behöver allt lite LOVE istället!
Kul information om kyssar! Tror allt det ska bli en låååång kyss när min man kommer hem, lite kalorier skulle det inte skada att få bort! ;D
Vilka fina hjärtan du sytt, de är ju helt underbara! Vilken fin gest att ge såna hjärtan till nära och kära!
Önskar dig en riktigt fin Alla Hjärtans Dag! :) Kraaaam!

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara hjärtan du har sytt Åsa.Helt underbaara.Vilken fin gest att ge det till nära och kära..ryser av filmklippen i början med det lir så härligt för sedan blir det kärlek.Vad mysigt man behöver mycket kärlek och även ge mycket kärlek.det får vi nog aldrig för mycket av!!!!!Kyssar och pussar oxå det får man ju aldrig för mycket av.Önskar dej en härlig och mysig helg gulliga du med många kyssar vännen Varmkram Rita ♥

lovefriidrott sa...

Hej Min älskade vän:)

Kortis här från mig,,,,ögonproblem(läs blogg).
Helt underbar info:) Jag kör på KYSSAR,,,gud så HÄRLIGT:)

Ha en underbar Alla Hjärtans Dag min vän

Kram Sari

Tack för mailet:)

Livet på Vestergård sa...

Ja där fick vi veta en hel del om kyssar :)
Vilka fina hjärtan du sytt.Mottagarna kommer garanterat att bli glada!
Ha en riktigt fin helg och alla hjärtans dag! Kram Kicki

. sa...

Så fina hjärtan du gjort! Ha en bra hjärtedag i morrn!

rustik charm sa...

Hej vännen.

Kikar in en kortis för att önska dig en underbar alla hjärtans dag och en trevlig lördagskväll.

förresten, vilka fina hjärtan du sytt. Kan du inte berätta för mig hur du gjort? Vill oxå kunna göra nåt sånt. Jättefina ju.

Kram Kristina

Hanna sa...

fina hjärtan.
Ha en bra lördag.
Kram
Hanna

årstidens bästa sa...

TJIIIIIHHHHHO!

Äntligen är jag här.
Datorn vill som sagt inte alls som jag vill här i Sälen.

Vilket gulligt inlägg du gjort.
Jättefina hjärtan oxå.Antar att du gjort dem själv.

:)

Hmmmm...
Vem ska jag överraska imorgon.
Min Man faktist.

;)

Kram till Dig Underbara Åsa och såklart önskar jag dig en Strålande Fin Alla Hjärtans Dag.

Kram igen.
Linda

Fågel Blå sa...

Åhhhh vilka underbara hjärtan du visar!
I love them!
Önskar dej en mysig Alla Hjärtans Dag!
Kram Kathrine!

Unknown sa...

Ville bara kika in och önska en fin alla hjärtans dag! Kram Petra

Anonym sa...

Ha en underbar dag!
Kram Bodil.

oddiblogg.se sa...

Underbara hjärtan!

Tipsar om utlottning hos mig samtidigt...

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hejhej!
Har lagt till dig på min Blogglista hoppas det är okej?
Ha en bra Alla Hjärtans Dag:)
Kram Susanne

Gårdsromantik sa...

Härliga hjärtan och läskig historia!

Ha en underbar
♥ alla hjärtans dag ♥!

Kika in till mig - tävling med rosiga ting.



Kram Maud

Lev Vackert sa...

Hejsan Vännen!
Åh så skoj!! Ja, vi blir bara jätte glad över all reklam vi kan få, använd hur många bilder du vill och länka till antingen www.vitromantik.blogspot.com eller till någon av oss. KRAM du söta!

Hanna sa...

så söta hjärtan.
Kram
Hanna

Hanna sa...

Vad roligt att du vill vara med i min tävling.
Kram
Hanna

Anne sa...

Tjing
Du, där fick jag lära mig en hel del samt fånga en hoper inspiration - tack :-)
Ha en fin dag
& väl mött!!
A

Tessie sa...

Vilka fina hjärtan du har sytt! Kan tänka mig att dina vänner blev väldigt glada!

Kram Torparfrun

carina sa...

ooh vilka fina hjärtan med gammeldags bilder i

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...