Sidor

torsdag 5 april 2012

Ägg pyssel och vitmålade tuppar

Glad Påsk på er där ute!!! Ses vi på Blåkulla i kväll? Hoppas det, för nu var det allt bra länge sedan vi hördes. Och min gamla kvast är färdigtrimmad, servad och redo. ;)
Lite påskpyssel har hunnits med bland snoriga familjemedlemmar, trasiga bilar och makens expanderande företag, som alla måste ses om med omsorg
.
Livet (läs influenser o magsjuker och annat mänskligt groll) tycks rulla på i full fart och byts bara ut från det ena till det andra. Och jag drömmer om att få gå på bröllop! En fix idé jag fått som slagit rot. Jag vill sååå hemskt gärna få gå på ett vår eller sommar bröllop. Är det ingen som vill ha en extra tjej med på sitt bröllop i sommar, som sitter längst bak med ett paket i sitt knä?? Vore inte det trevligt? ;) Min vännina är inne på samma spår och fick tanken om att sätta in en annons, hahaha!!
Ja..vi får väl se hur det går med det!
Påskäggen fick nytt utseende med dekorativa bilder, spetsband och annat sött på sig. Jätteroligt att göra och helt plötsligt så passade dessa färgglada ägg in i min inredning, hihi! Vitt är ju så tjusigt. Äggen gjordes för ett tag sedan. Och redet gjorde jag i går utav björkris.
Tja...så var det tupparnas från loppis tur, att få några drag med den vita penseln över sig, hihi!
Vad är jag för en mor som målar tuppar med sin dotter i stället för att måla ägg?!
Nejdå, visst målade vi ägg också. Det hör ju till påsken! De färgglada tupparna blev vita och de vita äggen blev färgglad. Ja, så det kan bli..!
Visst blev det bra? Nu passar även dessa in i min inredning. De stjäl inte förmycket av den övriga inredning och tar över.  Ni förstår vad jag menar. Så som många andra här ute så älskar jag vitt, vitt och vitt! :)
Min kära dotter sätter fjädrar i påskriset. Hon älskar att hjälpa till med inredningen. Tur jag har henne!
Här är min fyrbenta dotter. Hon vill också hjälpa till. Hm... mindre bra!
Trollhasseln i vardagsrummet fick också lite fjädrar i sig. Dock fjädrar med milda färger.

OCH NU TILL NÅGOT JAG ÄR SÅ GLAD ÖVER
JAG VANN DEN FINA VINSTEN OM FASADSKYLTAR, för ett tag sedan, INNE HOS LINDA SOM HAR BLOGGEN ÅRTIDENS BÄSTA Hon är en fantastisk tjej med gröna fingrar och kan förvandla allt skräp till de vackraste ting. Och hon är en riktig vitamin kick som prider glädje runtomkring sig. Gud vad jag gillar dig raraste Linda! 
Besök hennes mycket vackra blogg. Ni kommer inte bli besvikna.

Denna skylt är jättefin! Jag valde roströd färg mot den vita bakgrunden. Med touch av den gamla stilen. Den kommer att sitta så bra på vårat hus i sommar, då fasaden skall bättras på. (Eller målas om i en annan färg..? Hoppas inte min make läser detta. Då får han fnatt)  :) Till dess får skylten stå och se vacker ut vid ett något mindre hus. Dock så fint det med, fniss!

Berätta gärna för mig vad ni sysslar som mest med just nu! :)
Sköt om er i vår vädret, så hörs vi igen!
Kram

10 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Men vad kul att höra från dig igen, har kollat lite då och då efter inlägg hos dig, det var ju ett tag sedan. Så jättefina ägg du gjort, skulle också gjort nåt liknande, men det får bli kanske efter påsk, då blir det väl till nästa år. Men kul att kika in hos dig. Kram och glad påsk. Mimmi

årstidens bästa sa...

Goder morgon Goder morgon......

Alltså först blir jag alldeles fullkomligt överlycklig över att du tittat in och gjort ett inlägg....

Tittar å Läser. Tittar å Läser.
Vad får jag se. Så fina fina ord om mig, så vad händer. Jag gråter såklart.
Du vet att jag tycker att du är fantastisk, det har jag sagt för och säger det igen. Det är så himla konstigt, vi har ju faktist aldrig träffats och ändå känns det så himla rätt. Du å Jag i blogglandia= SANT! :)

Ja, vad jag gör....
Jisses, hela vår uppfart är uppgrävd, dränerar runt matkällaren som ligger UNDER vår källarvåning...
Vilket innebär att vi har 30 kubik sand/jord på uppfarten...
Det du?!?
Det gör mig galen och svettig samtidigt....
Hoppas få ordning på allt snart...

MEN VI SES IKVÄLL DÅ,JAG ÄR OXÅ FÄRDIGPACKAD....;))

Bamsekram till finaste finaste Åsa.
Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan goding!!
Roligt att få höra av dig!! Jag förstår precis vad du menar..inte vill vi ha orange,gul,grön,blå tuppar inte ;)
Jag fick tag i en vit men att måla dem var ju jättesmart..skall jag tänka på till nästa Påsk!

Ha en riktigt härlig påsk nu!! Kram Sanne

Anonym sa...

Åh så roligt att du är tillbaka. Gillar verkligen din blogg och jag hoppas att det blir några inlägg igen.
Jadu badrummet går sakta, bara att tömma det tog en evinnerlig tid. Men jag har bilden på vårt färdiga badrum i huvudet. Det har kommit lite små projekt emellan också.
Ha nu en riktigt skön och underbar påsk.
Kram
AC

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilka härliga påskbilder, Åsa! Underbara ägg!!!
Kul att höra från dig gulliga du!
Kram på dig!
Susanne

Liten Bod sa...

Hej igen! Det var länge sedan, jag fick backa bra långt i din blogg för att känna igen mig. Har inte haft ork och lust med bloggande på ett väldigt långt tag, men nu så :) Jättefint det blev i hallen och badrummet! Och så stor din tjej blivit... Kram, Tina

Tess - Kervefors Foto & Media sa...

Åh tack, snälla Åsa för dom fina orden. Det var nog den finaste kommentar jag någonsin fått! :) Det är bara att säga att till så sätter jag mig på tåget till Härnösand. :) Både för att fota ditt otroligt vackra hem, och frun själv med maken. :D! Vi gjorde samma misstag när vi gifte oss för 9 år sedan. Jag har en suddig digitalbild bara och inget man vill förstora direkt! :) hihi. Dessutom var jag höggravid! :D
Tack igen och Kram PS: Langosarna är jättemumsiga! ;) DS

Tess - Kervefors Foto & Media sa...

Hihi, du har en stående bokning i min kalender från och med nu! ;) Läste också högt för maken vad du skrivit. Han tittade på mig och skrattade. Nu vart du allt lite rörd? Jag? Snörvel, inte alls, snörvel. Jo,faktiskt! ;) Du är så snäll! :D! Kram

årstidens bästa sa...

Godmorgon...

Längesedan nu, hoppas att du har en bra sommar.
Jag tänker mycket på dig.
Ta hand om dig.

P&k
Linda

årstidens bästa sa...

Midsommaraftons morgon tänker jag på finaste Åsa och tittar in för att ge henne en styrkekram....

Ha nu en toppenfin Midsommarhelg och Tack för alla fina ord, grät precis som vanligt..

P&K
Linda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...