Sidor

måndag 5 oktober 2009

Hej alla rara, hoppas helgen varit bra!
Till bauhause bar det av då maken o syrran skulle inhandla
taklister till gästrummet.
Oj vad mycket det fanns att välja bland!
Två takrosor fick också följa med hem.
Denna ros är till vardagsrummet.
Gillar mönstret på den
Den här, något enklare, är till gästrummet och
sitter redan på plats. Fick skära lite
i den för passformen skull.
Inget som syns sedan.
Vi båda fastnade för den här taklisten.
Materialet är av frigolit. Lätt som en plätt.
Kommer att se fint ut när takfärgen stryks på.
Nästan som gips kan jag tro..?
Det går i alla fall framåt med gästrummet!
Och det känns så härligt!!!
Livet kom liksom emellan ett slag där… ;)
Hur som haver, väggarna är spacklade, slipade och
tapet har satts upp.
-Tack, tack min kära make!
Det fick bli en vit tapet.
Rummet är som sagt väldigt mörkt.
Så en vit tapet blev en självklarhet.
Och vitt är ju den vackraste färgen som finns,
eller hur!
Hoppas ni får en bra början på veckan ni rara.
Tackar så hjärtligt för Era varma kommentarer!
Det är så kul att läsa det ni skriver.

Kram

27 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan Gulliga Åsa ! Vad fina lister och saker du och maken har varit och handlat.Kommer bli kanon snyggt när maken är klar.Vad skoj och sedan får du ta över och inreda åh fixa och greja kommer bli skitsnyggt.....1000 tack för receptet på kardemummakakan den var underbart god.Ha en härlig måndag vännen varmaste kramizen ~~~~RITA~~~~~.

ängeln i vitt sa...

Halloj Åsa!

Du vet inte hur rätt du har angående färgen haha. Visst är dessa frigolitlister bara så fina och takrosor har jag i varje rum.. gillar dom så in i vassen. Gästrummet kommer att bli superfint ja, det ser jag redan nu.

Kram på dig / Carina

Vit Gladiolus sa...

Det kommer att bli så snyggt! Det ser jag redan nu!!! ;=)
Kraaaaam

Zhannah sa...

Tack för alla fina ord!
Jag blev nöjd i hallen,
önskar alla rum kunde vara lika vita. Men min sambo håller inte riktigt med där :P
Men jag får vara glad att han går med på det mesta som jag hittar på här hemma.

Vilka fina rosetter och lister :)
Det ska bli spännande att se hur gästrummet blir.

Kram kram /Zhannah

Unknown sa...

ojojo så vackert det blir, spännande att få se när det är klart!! KRAM Petra

Vit Gladiolus sa...

Jag blir sååå glad att du vill länka!!!!!! ;=)

Jo, receptet på bullarna står på mjölpåsen. Det använder jag med mycket kanel och så gör jag dem stoooooooooora!!! ;=)


Kramis

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Åsa
Kul att du ville vara med i min utlottning! Har "hittat" flera nya bloggar jag kommer följa, länkar till dig om d e ok?

Ha det gott/ Kram Malin ^^,

årstidens bästa sa...

Nämen Jisses!
Vilken underbar blogg jag halkade in på.
Tittade in hos Ebbas änglar,där såg jag dig och blev nyfiken.

Jag kommer absolut tillbaka!

Kram Linda

Änglarnas hus sa...

Hallojsan gumman!!

Härliga saker du inhandlat till gästrummet.. :)
Har sett dessa lister i färdigt skick och det ser ut som gamla trälister när de kommer upp. Perfekt om inte huset är helt rakt heller.

Fin färg du valde till väggarna också ;) den skall jag prova någon gång.. hihi...

Ha det gott i veckan !!

Kraamis Sanne!

Anna-Lena sa...

Hej Åsa!

Det kommer att bli jättefint i ert nyrenoverade rum! Tänk att häromdagen stod jag och beundrade grannens äkta stuckaturer och tänkte att sådan skulle man ha. Nu tackar jag för tipset om frigolitlisterna. Det ska vi också använda när vi renoverar så småningom! Vi står ju i valet och kvalet med att bygga ut vårt hus och därför avstannar vissa renoveringar hos oss. Men jag hoppas att vi kan påbörja vårt bygge till våren! Det ska verkligen bli spännande att få se fler bilder på ert nya rum!

Hoppas att du får en fortsatt skön vecka!

Kramar Anna-Lena♥

Skogsdoft & havsbris sa...

Hejsan!
Kul att du tittade in på min sida igen... Nytt inlägg är på kommande! :) Du får gärna länka min sida, länkade din också! :)
Oj vad fina taklister ni köpt! Och takrosorna är också jättefina.
Vitt är alltid vackert, och gör så mycket för ett mörkt utrymme! Vi valde också en vit tapet till vårt sovrum som vi renoverade i vintras, blev så mycket ljusare! Rummet ligger mot norr, så det är bara lite kvällssol som tittar in en stund och de vita väggarna gjorde verkligen stor skillnad.
Ha en riktigt bra vecka! :)

rustik charm sa...

Hejsan Åsa.

Hoppas du haft en underbar helg, det har jag. Shoppat massa fint och myst med familjen och vänner.

Vilka fina lister, kommer nog bli hur bra som helst. Takrosen gillade jag oxå:)Och ja, vitt är ju så fint.

Hoppas du får en toppenbra dag.
Kram Kristina

femtiovitakvadrat sa...

Åh det kommer säkert bli jättefint! Tänk vilka bra lösningar det finns. Hoppas du har det bra

kram från Patricia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Åsa!
SÅ fint det kommer att bli i ert rum! Det är bra med vitt eller någon ljus färg som bas, för sen kan man ju ha alla möjliga färger till det...
Takrosetten och listerna var jättefina... ska också titta på en takrosett så småningom till ett rum vi håller på med just nu...
kram
Marie

promenader på landet sa...

Förstår att ni fastnade för den jättefina taklisten! Kram Maria

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
var hos dig igår kväll men det gick inte att skicka nån kommentar:( men det är ju så på blogger ibland.
Hur som helst ville jag bara säga att dina gäster komma sova helt underbart gott i erat nya fina gästrum:)
Takrosen du har är så fin, jag hade nå likande i vårat gamla hus.
Skulle kanske sätta hos oss här i sovrummet, vi får se;)

Här hemma håller jag på med varor dygnet runt, allt kommer på en gång.
Men jag är så glad:) vill ju ha lite nytt i min butik.

Ha d gott

Kramen på dig
sari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojsan!!Kuigt så att handla på bauhaus..mycket fint där o prisvänligt ju!!!
Har med takroosetter så fint yucer jag..o samma list som du visade har vi med i ett rum:))
kram kram

Zhannah sa...

Jag följer gärna med :)
Har du något favorit ställe där du handlar ofta?

Just ja, nu kom jag på att jag har grejer som jag inte har visat :P
Det har blivit så många loppisbesök nu så jag har inte riktigt hunnit med.

Önskar dig redan nu en trevlig helg!
Kikar in till dig på söndag när jag kommer hem :)

Kram kram! /Zhannah

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs o tack för goer hälsning!!
Ja kan tro du blir glad när jag tittar förbi..med tanke på alla mina stavfel;)) Naglarnas fel;)))

Kan ju inte sticka heller, men ska göra ett försök...som ung fick jag till 3 st tröjor!;)

ja det blir fina att måla...vissa suger dock åt sig massa färg, som frigolit!

Kramis Millis ♥

årstidens bästa sa...

Hej Åsa.

Hoppas det är ok att jag länkat till denna härliga blogg!

Mvh
Linda

Femtio vita kvadrat... sa...

Åh vilka underbara taklister Åsa! Är de svåra att få upp och få snyggt på plats? det skulle vara toppen för oss kom jag just på som har rörelsesprickor i taket. Är allt bra med dig?

kram Tove

Hanna sa...

Fina lister och vackra takrosetter.
Hanna

Livet på Berget sa...

Oj du det där ser ut att bli riktigt riktigt snyggt! Var roligt! Har tappat bort din fina blogg av någon konstig anledning men nu har jag hittat tillbaka igen och nu ska jag länka, förlåt mig, är lite virrig.
Må gott!
Kram
/Sara

Hjortgården sa...

Så spännande att få se när det är färdigt - jag har själv spanat på sådana där lister.

Kram Maud

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Åhh,så vackra takrosor ni inhandlat likaså den fina taklisten blir nog jättefint i gästrummet när det blir färdigt!Ja vitt är en vacker färg så snyggt det blev med vita tapeter!

Kul att jag hittade in till dig till din fina och mysiga blogg!

Blev visst lite fel förrut när jag skrev en kommentar..råkade klicka två ggr så det blev dubbla kommentarer och sedan när jag skulle ta bort den ena så råkade jag radera båda,oj,oj så tjorvigt det kan bli så då fick jag skriva en ny igen.=)

Önskar dig en trevlig helg,
kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...